Logotip d'Informàtica de l'Ajuntament de Lleida
Esteu aquí: Inici Notícies Lleida, pionera arreu de l’Estat en destinar les tecnologies d’Smart City al servei de les persones

Lleida, pionera arreu de l’Estat en destinar les tecnologies d’Smart City al servei de les persones

27/04/2015

La Paeria posa en marxa una polsera amb codi QR que amplia el servei de teleassistència municipal a qualsevol indret amb cobertura de mòbil El nou servei, totalment gratuït, ja està disponible per a tots els usuaris de teleassistència. En aquests moments més 4.450 persones ja utilitzen la teleassistència municipal, que és universal i gratuïta per a totes les persones majors de 65 anys

Lleida és, a partir d’avui, pionera arreu de l’Estat en associar el concepte d’Smart City al servei de les persones amb la posada en funcionament d’un novedós producte que amplia el servei de teleassistència municipal a qualsevol indret amb cobertura de mòbil. Es tracta d’una polsera que, mitjançant tecnologia Codi QR, facilita que els usuaris que tinguin un incident fora del seu domicili puguin ser identificats per qualsevol ciutadà que porti un Smartphone i posar-los en contacte amb la família, la central de teleassistència o el 112.

La polsera permet identificar qui és aquella persona –nom, edat, fotografia, etcètera- i tota la informació relacionada amb la seva salut que s’ha de tenir en compte com al·lèrgies, medicaments, malalties, etcètera. Quan un ciutadà atansa el seu Smartphone a la polsera, automàticament es genera un avís a qui ha decidit l’usuari de la teleassistència, ja siguin familiars, el servei de teleassistència o el 112. A més a més, la polsera localitza la persona per contribuir a una localització ràpida i exacta en cas que sigui necessari.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la tinenta d’alcalde i regidora de Benestar Social de la Paeria, Montse Mínguez, han presentat avui el nou servei, que serà totalment gratuït. El paer en cap ha destacat que Lleida es caracteritza, des de fa temps, per la seva aposta per implementar el concepte d’Smart City a l’àmbit dels serveis socials. A més, ha assenyalat que la nova polsera complementa el servei de teleassistència municipal i la fa totalment mòbil –la teleassistència només funciona dins del domicili- al poder-se utilitzar en qualsevol lloc on hi hagi cobertura mòbil.

“En persones que encara no es consideren usuàries de teleassistència, la polsera et dóna la seguretat de poder fer qualsevol activitat (viatjar, fer esport, etcètera) amb total tranquil·litat”, ha explicat la tinent d’alcalde i regidora de Benestar Social, Montse Mínguez. “El servei de teleassistència funciona a casa perquè va connectat a la centraleta telefònica però ara, amb la nova polsera, es converteix en un servei totalment mòbil”, ha conclòs la responsable de benestar social.

Lleida compta amb més de 4.450 usuaris i usuàries de teleassistència, un servei universal i gratuït per a totes les persones majors de 65 anys de Lleida.

Totes les persones interessades en el nou servei es poden adreçar a les diferents llars de jubilats de la ciutat. Un equip de voluntaris sènior informarà tots els interessats sobre el funcionament de la nova polsera.

Accions del document
:: Informàtica de l'Ajuntament de Lleida 2017 ::
E-Mail: informatica@paeria.es - C. Salmerón, 1, 1a planta. 25004 Lleida (Plànol d’ubicació) - Telèfon: 973 700 417, Fax: 973 700 485